موزه خانه جیم تامپسون بانکوک
این موزه زیبا توسط خود شخص جیم تامپسون در دهه 60 میلادی گرداوری و ساخته شد. وی تاچری بود که در زمینه ابریشم فعالیت میکرد و ابریشم های درجه یک را به اروپا و آمریکا میفرستاد.
هرچند امروزه این موزه بازدید کنندگان زیادی ندارد ولی به یکبار دیدن میارزد!
تامپسون به عنوان افسر نظامی ایالات متحده به تایلند وارد شدو بعد از اتمام جنگ جهانی دوم وی تصمیم گرفت در تایلند زندگی کند زیرا آب و هوای این کشور برایش جالب بود.
وی علاقه زیادی یه هنر داشت و در طول مدت اقامتش در تایلند به گرداوری این اثار هنری پرداخت و تعداد بسیار زیادی را جمع کرد.
تک تک این آثار زیبا با ظرافتی خاص که از سلیقه سرچشمه میگیرد کنار هم چیده شده و موزه ای شخصی را به وجود آورده.
نورپردازی استفاده شده در موزه خانه جیم تامپسون بسیار خاص است، به طوری که چشم را به خود جذب میکند
آویزهای دیواری که همگی توسط جیم تامپسون از معابد مختلف در تایلند خریداری شده است، به دیوارهای موزه خانه جیم تامپسون آویزان شده اند که نقش و نگارهایی که در این آویزهای دیواری است، همگی به زندگی قبلی و حال حاضر بوداها و نحوه رسیدن این بوداها به سلوک را نمایش می‌دهد . کمی جلوتر در همین طبقه از موزه خانه جیم تامپسون که آویزهای دیواری قرار گرفته است، یک مجسمه سنگی بودا قرار گرفته است که بسیار با ابهت و بزرگ است. همینطور که مسیر را ادامه می‌دهید به آشپزخانه‌ای کاملا به سبک تایلندی در موزه خانه جیم تامپسون خواهید رسید که تمام ظروف موجود در آنجا، کاسه های سفالی چینی است که زیبایی منحصر به فردی به این آشپزخانه داده است . از اشپزخانه که به سمت اتاق پذیرایی موزه خانه جیم تامپسون برویم، یک میز ناهارخوری بزرگ ساخته شده از چوب ساج را خواهید دید که برروی آن مجموعه ای از ظروف بسیار باشکوه و باعظمت قرار گرفته است.
بازدید از این موزه زیبا را به شما عزیزا ن توصیه میکنیم!
جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.   02188851080

تور تایلند

تور پوکت

تور پاتایا

تور سامویی

تور بانکوک 

جهت اطلاع از نرخ تور تایلند همچنین اطلاعات در خصوص سفر به کشور تایلند و  آخرین تورهای برگزار شده با ما در تماس باشید